برگزاری سومین جلسه ستاد دهه کرامت استان اصفهان با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

سومین جلسه ستاد دهه کرامت استان اصفهان با حضور حجتالاسلام والمسلمین علی ملانوری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حرم زینبیه سلام الله علیها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان،حجتالاسلام ملانوری در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان اصفهان با اشاره به ثبت رسمی دهه کرامت در تقویم کشور از به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدا، محوریت بزرگداشت این دهه با ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد بوده و این مسیر همچنان با قوت ادامه دارد.
در این سالها، هم تنوع و هم کمیت برنامهها در این دهه رشد چشمگیری داشته و یکی از دستاوردهای مهم آن، احیای مقام حضرت احمدبنموسی شاهچراغ (علیه السلام) به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران، به تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور به جایگاه ویژه این دهه در میان مناسبتهای مذهبی اشاره کرد و گفت: روز ششم ذیالقعده به عنوان روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (علیه السلام) و روز پنجم ذیالقعده به عنوان روز تکریم امامزادگان ثبت شده است. امسال نیز سازمان اوقاف برای نخستین بار، همایش مفصلی برای معرفی ظرفیت فرهنگی-اجتماعی اعتاب برگزار میکند. برنامهها، شعارها و نامگذاریهای دهه کرامت مستقیماً از نگاه و رویکرد اعتاب الهام گرفته میشود، چرا که این دهه، فرصتی برای تجلی پیوند عمیق مردم با اهل بیت و امامزادگان است.
وی با تأکید بر مردمی بودن جشنهای دهه کرامت خاطرنشان کرد: صاحب اصلی این دهه، مردم هستند. آنها هستند که با دستان خود مساجد را آباد میکنند، در خدمت به بقاع متبرکه پیشگام هستند و از جان، مال و وقت خود برای گرامیداشت اهل بیت مایه میگذارند. از میان حدود ۸۰ هزار مسجد فعال در کشور،پیشبینی میشود ۵۰ هزار مسجد با همراهی بقاع متبرکه در برنامههای دهه کرامت مشارکت داشته باشند.
درادامه حجت الاسلام والمسلمین علی ملانوری رئیس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور و رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست ستاد دهه کرامت استان اصفهان با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و لبنان گفت : با وجود اینکه دهه کرامت، ایام جشن است اما در برنامههای امسال، توجه ویژهای به مردم مظلوم غزه و دختران فلسطینی داریم. روزی از این دهه با عنوان «دختران مقاومت» نامگذاری شده تا پیوند بین روح مقاومت و فرهنگ اهل بیت تقویت شود.